تبلیغ پاساژ آریا توسط آموزش و پرورش 
پی نوشت:
دسته گل بازرگانی اسکندری به نام آموزش و پرورش یزد تمام شد!

بنا به سفارش و معرفی و هماهنگی آموزش و پرورش، بعضی از مراکز آموزشی مستقر در صفائیه، برای تهیه مانتو و روپوش، با ارائه و تحوبل حواله ای، والدین و دانش آموزان کودک و نوجوان را به پاساژ «مدرن آریا» می فرستند، تا پس از حداقل پنج بار رفت و آمد به پاساژ مدرن آریا و دیدن قبافه و تیپ های بزک کرده، روپوش و مانتو کودکان خود را تحویل بگیرند.
و اما چرا و به کدام دلیل، مغازه ای کوچک در پاساژ آریا برای فروش مانتو و روپوش دانش آموزان دختر و پسر مدارس انتخاب و معرفی شده است!؟ آیا در همه خیابانهای صفائیه، فروشگاه بزرگ و مناسب دیگری در محل مناسیت تر نبود!؟
فروشنده غیر یزدی مانتو فروشی (....) طرف قرارداد آموزش و پرورش و مدارس، در شلوغی بیش از حد مفازه کوچک مانتو فروشی، یک طرف با تلفن همراه صحبت می کند و یکطرف با بی اعتنایی به حرف مشتری ها گوش کرده و به آنان پاسخ می دهد، پاسخ هایی که برای بسیاری از والدین قانع کننده نیست.
والدین بهمراه دانش آموزان کوچک و بیگناه، یکبار برای تحویل فرم و اندازه گیری به پاساژ آریا می روند، و بار دیگر در تاریخ گفته شده برای تحوبل گرفتن مانتو می روند، و در بیشتر مواقع، چون مانتو آماده نیست، یکبار دیگر مجبور به مراجعه می شوند، و پس از تحوبل گرفتن مانتو و روپوش، یکبار دیگر نیز برای رفع نواقص آن ....
براستی! آموزش و پرورش ، بر مبنای کدام اصول اخلاقی و تربیتی و آموزشی این مانتوسراها و فروشنده ها را در پاساژ آریا برای تهیه لباس دانش آموزان دختر و پسر پیدا کرده است!؟ و چرا باید کودکان، مجبور و محکوم شوند که برای گرفتن و خریدن مانتو و روپوش به پاساژ آریا بروند!؟
آقای استاندار! دیروز هستی کوچک، در آستانه رفتن به کلاس سوم دبستان، در پاساژ آریا تیپ ها و چیزهایی را دید، که پس از بیرون آمدن از پاساژ منجر به عقب رفتن شال از روی سرش شد. هستی کوچک هنوز به سن تکلیف نرسیده و بالغ نشده است، و اما اگر بالغ و به تکلیف رسیده بود، تکلیف ما چی بود!؟
بعنوان یک پدر! آموزش و پرورش باغستانی را به تبلیغ پاساژ آریا متهم می کنم، و امید داریم که استاندار یزد، در این رابطه برخورد شدید و بی اغماضی با مقصرین داشته باشد و از مسئولین آموزش و پرورش بخواهد که پاسخ بدهند، چرا!؟
این بحث ادامه دارد...
پی نوشت اول:
سازمان بازرگانی یزد، که وظیفه کنترل نرخ و صدور مجوز برپایی نمایشگاههای فصلی را بعهده دارد، بدون تحقیق و بررسی و در نظر گرفتن بافت فرهنگی مناطق مختلف یزد، طی نامه ای، بیست واحد مانتو فروشی و تولید مانتو «تائید شده» را به آموزش و پرورش یزد معرفی می کند، که دومین نام لیست و تنها فروشگاه معرفی شده در منطقه صفائیه، همان فروشگاه مورد بحث در پاساژ آریا می باشد، البته پیدا کردن جواب اینکه چرا بازرگانی فقط نرخ ارزان و موقعیت تولبدکنندگان را در نظر گرفته و توجه ای به مسائل فرهنگی نداشته نباید زیاد مشکل باشد، چرا که بازرگانی، سازمانی تجاری و بازرگانی است و نه فرهنگی، و اما اینکه چرا سازمان آموزش و پروزش، با طناب سازمان بازرگانی وارد معرکه کسب و کار و «کاسبی» مانتو فروش ها شده، و به گزارش و لیست سازمان بازرگانی اعتماد کرده است، خود نکته و حدیث دیگریست!
البته در اینکه سازمان بازرگانی و آموزش و پرورش خبر ندارند، که در فروشگاههای معرفی شده و مورد تائید بازرگانی، دوخت سفارشی نیز با نرخ بالاتر در کنار دوخت سری دوزی به والدین پیشنهاد می شود، شکی نیست، و اما چرا نباید کیفیت و دوخت خوب و مناسب در دستور کار تولید کنندگان مانتو قرار بگیرد!؟ و چرا سازمان بازرگانی و آموزش و پرورش تولیدکنندگان مانتوهای با کیفیت را پیدا و معرفی نمی کنند!؟ خود سوال دیگریست!
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا